Opdracht 3 Pure Photo Workshop

Water en beweging staan centraal tijdens de 3e opdracht van de Pure Photo Workshop. Het ‘spelen’ met sluitertijd was ontzettend leuk en heeft verschillend beeldmateriaal opgeleverd. Het weer van de afgelopen dagen nodigde niet uit om lekker buiten te fotograferen. De foto’s heb ik dan ook in huis geschoten of onderweg in de auto. Zonder het licht van de zon worden foto’s echt minder mooi.

Ook het fotograferen van stilstaand helder water in een glas was leerzaam. Ik vond het moeilijk om de witte achtergrond zo wit mogelijk op de foto te krijgen. Ik ben benieuwd of iemand mij tips kan geven hoe ik dat voor elkaar krijg?

Clear Water
Opdracht003_ClearWater001

Bij de opdracht om beweging te fotograferen heb ik bij de foto met 1e 2 lepels een sluitertijd gebruikt van S 1/2000 F11 ISO 800 105 MM lens. En bij de ‘wazige’ lepel S 1/80 F36 ISO 800 92 MM.

De foto van de vinyl plaat met scherpe label S 1/250 F6.3 ISO 800 105 MM en met de ‘bewogen’ label S 1/6 F36 ISO 800 105 MM.

Movement
Opdracht003_Movement001

De onderstaande foto heb ik in de auto gemaakt onderweg… S 1/25 F25 ISO 800 28 MM.

Speed
Opdracht003_Speed001

Deze laatste foto heb ik 2 jaar geleden gemaakt tijdens mijn reis door Indonesië. Deze foto is niet met een spiegelreflex camera gemaakt maar met een gewone digitale camera op de automatische stand. Desondanks vind ik het een prachtige foto waar ik een mooie herinnering aan heb. Het is een onderdeel van de mini catamaran waarmee wij naar het idyllische eilandje Gili Trawangan werden gebracht.

Water
Opdracht003_Water001

Advertisements

6 responses to “Opdracht 3 Pure Photo Workshop

  1. Wat een leuke foto’s! Het verschil is zo duidelijk bij dat glas water. En die vinylplaat, wat een leuk idee. Grappig dat je zelf zoiets stil kunt fotograferen. Je foto vanuit de auto heeft zoveel lagen, heel bijzonder. Mooi, de combinatie van scherpte en beweging. Je waterfoto is ook mooi. (En stiekem heb je al één van de opdrachten gemaakt van deze week, hihi 😉

  2. Wat leuk om de verschillen te zien in het water. Volgens mij kun je wit witter krijgen door naar de witbalans te kijken en/of door over belichten, maar hoe het precies zit en of er meer trucjes zijn weet ik niet. Die plaat en de auto zijn super gelukt, leuk om te zien. Je water foto is ook lekker sprankelend.

  3. Mooie foto’s, witbalans instellen helpt de kleuren normaal te houden, dus stel je het in op automatisch, lamplicht etc. Gewoon uitproberen, zo kun je ook zien wat het doet met je foto